top of page

Köp- och leveransvillkor

Betalningssätt
Vi levererar varorna mot faktura (Resurs Bank), delbetalning (Resurs Bank), postförskott eller genom kortköp (Visa/Mastercard/AMEX).

Säkerhetsinformation

Din kortbetalning är säkrad genom NETS betalväxel. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken. NETS secure server software (SSL) är industristandard och tillhör en av dagens bästa mjukvaror när det handlar om säkra betalningstransaktioner.

Leveranstrygghet
Vi bevakar att du får beställda varor. Tar någon vara tillfälligt slut eller är för sent levererad till/av oss, meddelar vi dig i förväg när vi beräknar kunna sända varan. Alla ev extra kostnader för den extra sändningen betalar vi. Vill du inte vänta på en restnoterad vara, har du full rätt att annullera ordern och därmed häva den delen av köpet.

Leveranstid
Normal leveranstid är 3-5 dagar för produkter som skickas med posten (tyngre produkter tex gräsklippare, skogsutrustning, maskiner, jordfräsar och liknande som transporteras med Schenker tar det ytterligare några dagar). Vi packar och skickar varje vardag. För vissa varor kan dock leveranstiden vara längre. En vara kan t.ex. vara tillfälligt slut. Vi kommer då att kontakta er om leveranstiden skulle avvika från den utlovade.

Vid valet hämtning på terminal, sök efter din närmsta terminal via denna länk:

www.dbschenker.se/log-se-se/om_foretaget/kundservice/spara-och-sok/sok-terminal.html

Frakt och avgifter
På samtliga ordrar tillkommer det 99 kr i frakt upp till 500kr i ordervärde, mellan 501 kr och 5000 kr i ordervärde tillkommer 275 kr i fraktkostnad, mellan 5001 kr och 9995 kr i ordervärde tillkommer 395 kr i fraktkostnad. På ordervärde överstigande 9995 kr gäller fri frakt inom Sverige. För faktura tillkommer det 29 kr och för postförskott tillkommer det 50 kr. Vid beställning av vissa tunga eller skrymmande varor debiteras en extra fraktkostnad oavsett summa; tex. röjsågar, traktorer, åkgräsklippare och liknande. Leveranser utanför Sverige debiteras extra, med hur mycket beror på vart leveransen skall gå. Kontakta oss för mer detaljerade priser gällande leveranser utom Sverige.

Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, i Sverige 300:- + verklig fraktkostnad.

Falska beställningar
Vi samarbetar med Polisen när det gäller bedrägerier eller försök till bedrägeri. Varje försök till sådan handling kommer omedelbart att polisanmälas.

Moms
Samtliga priser är inklusive moms, om inget annat anges.

Garantivillkor
Alla produkter levereras med 24 månaders garanti om inget annat anges. Garantiservicen omfattar material- och utförandedefekter vid normal användning under garantiperioden. Under garantiperioden reparerar eller ersätter KeBe utan extra kostnad, produkter eller delar av produkter som uppvisar defekter orsakade av felaktigt material eller utförande, under normal användning och underhåll. Förutsättning för att garantin skall gälla är att produkten alltid används enligt tillverkarens anvisningar. Om vi bedömer att defekten eller skadan inte omfattas av den juridiska garantin kan vi reparera produkten medoriginaldelar mot en reparationsavgift.

Returrätt
Vid köp via vår hemsida, lämnar vi 14 dagars returrätt efter det du tagit emot varan. Om varan returneras med Posten står kunden själv för returfrakten (KeBe Cykel Motor & Hyrmaskiner AB löser inte ut någon försändelse mot postförskott). Återbetalning sker på det sätt Ni väljer, kostnader för frakt, returfrakt, PF-avgift och fakturaavgift återbetalas inte. OBS! Öppet köp gäller inte produkter som är specialbeställda åt kund.

Returer
Om fel uppstår som vi orsakat, kommer ny vara skickas till Er utan fraktkostnad så fort vi emottagit den felaktiga varan. Vid reklamation enligt konsumentköplagen, repareras varan i första hand, om detta inte är möjligt ersätts varan med en ny produkt.

Vid returer skall varan returneras i obruten originalförpackning med samtliga delar och tillbehör i nyskick samt kvitto för att returen skall vara godkänd. Vid retur som inte är reklamation står kunden alltid för frakten.

OBS! Bifoga alltid kopia på kvitto tillsammans med dina personuppgifter samt en liten beskrivning av ditt ärende för att vi ska kunna hjälpa dig som kund på bästa sätt.

verified_Rityta 1.png
visa bara_Rityta 1.png
resursbank.nya..png
mastercard-logo-png-transparent.png
MasterCard_SecureCode_logo.png
bottom of page